Spektakl „A miłości bym nie miał” to barwna, przerażająca podróż po internetowym świecie ludzi skrzywdzonych, samotnych, sfrustrowanych i często pełnych nienawiści. Inspiracją dla spektaklu była internetowa subkultura inceli.

Termin „incel” stanowi skrót angielskich słów „involuntary celibate”, oznaczających „mimowolny celibat”. Incele to mężczyźni, którzy chcieliby nawiązywać relacje seksualne, ale napotykają przeciwności, które im to uniemożliwiają. Większość z nich żyje w przekonaniu, iż głównym powodem takiego stanu rzeczy jest ich nieatrakcyjność fizyczna.

W Polsce również istnieje spora grupa mężczyzn, którzy utożsamiają się z ideologią, jaka narosła wokół incelizmu. Wielu z nich określa się również jako „przegrywy”, „odpady genetyczne” czy „samce beta”.

#incel #przegryw #blackpill #stulejacontent #depresja #samotność


scenariusz MACIEJ MIDOR

reżyseria JAN HUSSAKOWSKI

scenografia MIREK KACZMAREK

asystentka scenografa MARIA MORDARSKA

muzyka TYMOTEUSZ WITCZAK

projekcje MAJA SADEL

obsada MAGDA SKIBA (gościnnie), RAFAŁ CIELUCH (gościnnie), PRZEMYSŁAW FURDAK, JERZY GÓRSKI, ADAM MICHAŁ PIETRZAK, RAFAŁ PIETRZAK, MACIEJ RABSKI


PREMIERA 25 i 26 września 2021 roku; Sala Formalna Układu Formalnego; Centrum na Przedmieściu


SPEKTAKL REKOMENDOWANY DLA WIDZÓW OD 16 ROKU ŻYCIA.
W SPEKTAKLU UŻYWANE JEST ŚWIATŁO STROBOSKOPOWE.
JEDNYM Z TEMATÓW PORUSZANYCH W SPEKTAKLU JEST SAMOBÓJSTWO.


Projekt współfinansowany przez Wydział Kultury Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz Fundusz Wsparcia Kultury.

fot. TOBIASZ PAPUCZYS


Spektakl „A miłości bym nie miał” bierze udział w 28. Ogólnopolskim Konkursie na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej

Ogólnopolski Konkurs na Wystawienie Polskiej Sztuki Współczesnej ma na celu nagradzanie najciekawszych poszukiwań repertuarowych w polskim teatrze, wspomaganie rodzimej dramaturgii w jej scenicznych realizacjach oraz popularyzację polskiego dramatu współczesnego.

Konkurs organizowany jest przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

W I etapie Konkursu spektakle ocenia Komisja Artystyczna w składzie: Paweł Kluszczyński, Katarzyna Lemańska, Andrzej Lis, Jacek Sieradzki (przewodniczący), Katarzyna Tokarska – Stangret, Wiktoria Tabak, Agnieszka Wójtowicz.